Szanowni Mieszkańcy
Gmina otrzymuje od Polskiej Grupy Górniczej SA dostawy węgla w ramach przekazanej nam oferty. Z posiadanych informacji wynika, że węgla w preferencyjnej sprzedaży zdecydowanie nie wystarczy w 2022r. dla wszystkich uprawnionych chętnych. Zgodnie z aktualnym rozporządzeniem ministerialnym niewykorzystany limit 1,5t będzie można wykorzystać w ramach sezonu grzewczego także w 2023r. Obecna umowa z PGG, która została wyznaczona dla naszej Gminy obejmuje jednak tylko 2022 rok. Transporty odbywają się w sposób nieregularny w zależności od dostępności danego sortymentu i środków transportowych, na co nie mamy wpływu. Każdorazowo po otrzymaniu od składów węglowych informacji o otrzymaniu transportu paliwa pracownicy Urzędu Gminy kontaktują się z wnioskodawcami, którzy złożyli wnioski o zakup węgla odpowiedniego sortymentu. Są oni powiadamiani w kolejności wpływu wniosków na podane adresy e-mail i numery telefonów (także w godzinach popołudniowych) o możliwości dokonania wpłat oraz możliwości odbioru talonu na węgiel nie szybciej niż na 3 dzień roboczy od wpłaty.
Tylko tych wnioskodawców, którzy otrzymają powiadomienie telefoniczne albo na podany adres e-mail prosimy o dokonywanie wpłat na konto Urzędu Gminy w Banku Spółdzielczym w Kobierzycach nr 90 9575 0004 0000 0130 2000 3340
Należy wpłacić kwotę wynikającą z przemnożenia ilości węgla i stawki 2.000 zł/t, np. 3.000 zł za 1,5t. 1,5 t to maksymalna ilość jaką można nabyć, o ile taka wskazana była we wniosku. Można również zdecydować o zmniejszeniu zapotrzebowania i poinformować o tym pracownika Urzędu.
W tytule przelewu należy wskazać słowo węgiel, podany przez pracownika nr wniosku i PESEL samą liczbą. np: węgiel nr 100, 98120512345
Po dokonaniu wpłaty należy odczekać kolejne dwa dni robocze, a licząc z dniem wpłaty - trzy dni robocze i dopiero najszybciej kolejnego dnia zgłosić się po talon na węgiel do Urzędu. Ten okres wynika z konieczności zaksięgowania wpłaty a potem przygotowania talonów. Np jeśli wpłaty dokonano 13 grudnia, to po talon można zgłosić się od 16 grudnia, zaś przy wpłacie 14 grudnia - od 19 grudnia. Talony na węgiel są wydawane przy Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy. Z talonem należy zgłosić się już indywidualnie do jednego ze składów węgla, których dane są podane na odwrocie talonu. Mieszkaniec może także w odrębnej umowie zamówić dostawę pod adres wskazanego we wniosku gospodarstwa domowego, skład może naliczać za to dodatkową opłatę.
Uwaga: po odbiór zarówno talonu jak i węgla należy zgłaszać się z dokumentem tożsamości. Jest możliwe udzielenie pełnomocnictwa do odbioru talonu lub węgla, wówczas pełnomocnik także okazuje się dokumentem tożsamości. W zakładce Dystrybucja Węgla znajdują się druki obu pełnomocnictw, w przypadku pełnomocnictwa dla talonu są też informacje o opłacie skarbowej z nim związanej, wynikającej z przepisów prawa. W przypadku zamówienia w składzie dostawy na adres gospodarstwa domowego wskazanego we wniosku możliwy jest też odbiór węgla przez dorosłego domownika, również wówczas winien on okazać się dowodem tożsamości.
W razie ew. wątpliwości, w sprawach indywidualnych informacje udzielane są tylko pod nr tel. 71 36 98 142. Ze względu na bardzo dużą ilość telefonów prosimy o cierpliwość przy próbach uzyskania połączenia. Prosimy także śledzić aktualne informacje na stronie www.ugk.pl.